Trening kosthold, sykling, triatlon,treningsdagbok, treningslære, personlig trener

Siste

Nok en treningsuke over

Har hatt ukas siste treningsøkt i dag, Har 2 spinning økter og 3 mil på mølla fordelt over to økter. I tillegg har jeg to styrkeøkter med fokus på core, og to svømmeøkter.

Denne helgen har jeg også vært på samling med Löplabbet på  «Thorbjørnrud Hotel, det er moro å treffe folk i fra de andre butikkene.

 

 

Nok en dag med trening.

Etter en styrke økt på torsdag, og treningsfri i går så ble det 90 minutter med svømming i dag. Kjørte en økt med 45 minutter med teknikk og 45 minutter i konkurranse fart.

Teknikk delen av økta ble kjørt med kick board, paddels og pul bouy.

I morgen blir det en styrke og løpe økt.

🙂 Odd Idar

To nye dager med trening.

I går ble det to økter, på morgenen så ble det 15 km løping i rolig tempo. Økta ble kjørt i sone 2 og lav sone 3.

Om kvelden ble det en crossfitt økt, kjente da att jeg ikke burde ha kjørt noen løpetur tidligere på dagen. Den økta er noe av det hardeste jeg har kjørt på lenge.

I dag ble det en 60 . spinning økt på Elixia CC vest, hvor Stian hadde en morsom time med video i fra The Sufferfest  (The Hunted).

Dette ble en kjempe økt med høy intensitet, Det er lenge siden jeg har hatt så gode ben, men det tyder på at formen er  oppadgående. Under så kan du se pulskurven i fra timen.

Skitur før jobb.

I dag ble det en kjempetidlig tur på ski, jeg dro hjemmefra klokken. syv, Det ble en 70 minutter lang tur med skøyting i moderat tempo. Det ble en kjølig (-16,8) tur men jeg holdt varmen med tøyet i fra Sporthil.

🙂 Odd Idar

 

Godt å være igang igjen.

Godt å være igang igjen etter jeg fikk nye problemer med ryggen igjen rett før Challenge Copenhagen i fjor. Mistet alt som het motivasjon og lysten på trening etter det.

 

Lysten på trening kom tilbake under juleferien og jeg har startet sesong forberedelsen opp mot sommeren.

Jeg fikk dessverre ikke plass på årets Norseman, men jeg har isteden meldt meg på Ironman Haugesund den 8 Juli og planlegger  også Challenge copenhagen  til høsten.

 

Eller så i dag har jeg vært på intervall timen til Stian og deretter kjørte jeg en 25 min lang økt på mølle med 7,1 i stigning og en hastighet på 9 .  I morgen så er det treningsfri og behandling på hofta og ryggen.

 

Odd idar

 

Ny dag med fint høstvær

Har vært ut og læpt en rolg tur på to timer i Nordmarka, ble mye varierende terreng med mye stigning opp mot Tryvann. Deretter gikk turen på sti ned mot Sørkedalen før jeg returnerte hjem.

Turen ble på ca 1,5 mil. i nydelig høstvær.

Hvile litt før det blir en styrkeøkt senere i dag.

Odd Idar

Oppsumering av uken.

Grei uke med mye trening, har kjørt tre spinnings økter og 3 løpeøketer denne uken.  + 2 styrkeøkter.

Ser også att vekta er på vei nedover igjen og att formen sakte kommer tilbake, ellers så forsetter planlegginegn inn mot netse års sessong. Sitter å plukker ut de konkurransene jeg skal være med på og hvem som skal ha første prioritet.

Vurderer bla. Romerike 6 timers ultraløp som avsluttning av sessongen.

To greie dager.

Kjørte i går en fin sykkeløkt sammen med Camilla før jeg dro på jobb. det ble en tur opp til Solihøgda før jeg dro direkte på jobb.

I dag har jeg vært på Elixia og kjørt en 5 km løpetest. løp 5 km på 21.58. deretter kjørte jeg 30 minutter med styrke på på overkroppen.

 

Ellers så har jeg startet med å sette opp årsplan for treningen og konkuransene til neste år.

Odd Idar

 

fin tur på sykkel i dag.

Ble en fin tur på to timer etter jobben i dag. Kjørte rolig den første timen, hvor jeg deretter kjørte tretti sekunders spurter.

De siste tretti minuttene ble brukt til nedtrapping.

 

Deilig å være tilbake i trening.

 

 

 

Endelig i gang igjen!

Er endelig kommet meg igang igjen med trening, Startet rolig oppigjen denne uka etter smellen jeg fikk i ryggen rett før Challenge Copenhagen i august. Mistet desverre motivasjonen til å trene, noe som igjen førte til att jeg tokk meg 5 uker fri i fra all trening.

Nå har jeg fått behandling for ryggen og har fokus på å styrke core musklene. dette gjør att jeg merker mindre til ryggproblemene
Ellers så har jeg kjørt to spinning økter denne uka + to økter på mølla, Kjenner det att jeg må gradevis bygge opp distansen igjen når det gjelder løpingen.